Vége a tavaszi fáradtságnak!

Vége a tavaszi fáradtságnakVégre beköszöntött az igazi jó idő, virágba borultak a fák, a természet látványosan erőre kapott, mint minden tavasszal. Szívünk szerint mi is szeretnénk energikusan nekifutni a hétköznapoknak, de nem mindig sikerül, néha kifejezetten erőtlennek, fáradékonynak érezzük magunkat. Szerencsére a tavaszi fáradtság legyőzhető gyógynövényekkel.

Az első lépés az immunerősítés

Gyuri bácsi azt javasolja, hogy ilyenkor elsősorban a szervezetünk ellenálló képességét kell megnövelni. Hívjuk segítségül a csipkebogyót, a mezei kakukkfüvet, az orbáncfüvet!
A csipkebogyóban A-, B1-, B2-, P- és K-vitamin is bőséggel található, de legfontosabb hatóanyaga a természetes C-vitamin. A C-vitamin részt vesz az oxidációs folyamatok szabályozásában, erősíti a vérerek falát, szilárdítja a kötőszövetet, fokozza a szervezet védekezőképességét, ellenállását a fertőzésekkel, betegségekkel szemben. Megelőzésként segíti a csontok erősödését, szilárdságát és a csontképződést. A csipkebogyó esetén nagyon vigyázzunk arra, hogy hideg vízben kell áztatni, 4-5 órán át, mert forró vízben a C-vitamin lebomlik.
Csipkét és mezei kakukkfüvet akár napi rendszerességgel ihatunk, hogy megvédjük szervezetünket. Az orbáncfűnek szintén komoly immunerősítő hatása van, de az csak 6 hétig fogyasztható folyamatosan, (és feltétlenül ismerjük meg az ellenjavallatait is).
Idén tavasszal kivételesen hagyjuk ki a náthát is, Gyuri bácsi ennek megelőzésére a fürtös menta rendszeres fogyasztását ajánlja.  Gyenge mentateát és kakukkfűteát még gyerekeknek is adhatunk.

Természetes vas-, ásványi anyag- és vitaminpótlás

CsalánLehet, hogy azért érezzük magunkat gyengének, mert szervezetünk nem kapja meg azokat a vitaminokat és ásványi anyagokat, melyekre szüksége van. A fáradékonyság, kimerültség hátterében gyakran áll vashiány, (amit laborvizsgálaton tudunk ellenőriztetni). Enyhébb esetekben a természetes vaspótlás megoldhatja a dolgot: a csalán, az erdei málnalevél és az erdei szederlevél kiváló vasforrás. Vashiány esetén a táplálkozásunkon is érdemes változtatni: részesítsük előnyben a vörös húsokat, májat, halat, tojást, és a zöldségek közül a brokkolit, spenótot, sóskát!

A csalánnak emellett az A-, B-, C-, K-, U-, P-vitamin- és a szeléntartalma is jelentős. Megtalálhatóak benne a karotinok is, melyek antioxidáns hatásuk mellett immunserkentők is.
Az erdei málnalevél a vason túl  A-, B-, C-, D-, E-vitamint és kalciumot, foszfort, magnéziumot is tartalmaz, mely összetevők erősítik a fogakat, a körmöt , a csontokat és védik a bőrt,  erősítik immunrendszerünket.
Az erdei szederlevélben  kálium,  kalcium,  foszfor,  magnézium,  mangán, valamint réz is található a vas mellett, és magas az A-vitamin, C-vitamin, folsavtartalma, valamint némi B1-, B6-vitamin, riboflavin, pantoténsav, niacin is található benne.

Győzzük le a stresszt és az alvászavart!

Van egy még egyszerűbb oka a kimerültségnek, ha stresszes életet élünk, és nem alszunk eleget. Akár azért, mert nem tudunk este elaludni, vagy mert hajnalban felriadunk vagy ha csak nyugtalanul, felszínesen, forgolódva alszunk.
Az alváshiányt mindig nagyon komolyan kell venni, ugyanis tudnunk kell, hogy a kiesett alvásidő nem pótolható hétvégi túlalvásokkal: a krónikus alváshiány rombolja az egészségünket, lelkiállapotunkat, teljesítőképességünket, emberi kapcsolatainkat egyaránt.

A 2016. tavaszi nyomtatott hírlevelünk 11. oldalán olvashatnak bővebben az alvás fontosságáról.

OrbáncfűSzerencsére számos gyógynövénynek van feszültségoldó, idegnyugtató hatása, ami hozzásegít a lelki egyensúly megtalálásához, a pihentető alváshoz. Az egyik leghatékonyabb idegnyugtató és altatóhatású növény ezek közül a már említett orbáncfű, melyet csak 6 hétig szabad folyamatosan fogyasztani, (és nem használhatják azok, akik vérhígítót, altatót vagy antidepresszánst szednek). A citromfű tea viszont folyamatosan iható, nincs ellenjavallata, és szintén kiváló az idegerősítő, nyugtató hatása. Alvásproblémákra lefekvés előtt egy csésze langyos teát kortyolgassunk el! A citromfű tea gyerekeknek is adható, 2,5 dl vízhez egy teáskanálnyi teafüvet kell adagolni.
Gyuri bácsi egy speciális teát is összeállított a kiegyensúlyozott lelkiállapot és a békés alvás elérésére, a Macskagyökeres teakeveréket, melyben több nyugtató hatású gyógynövény egészíti ki egymást, a macskagyökér, a citromfű, az orbáncfű, a fekete ribizli levél és a komlótoboz.

Ajánlott termékek